nadpis
Přejít na stránku: Tuning motoru 

SMART POWER BENCH (SPB) 2. generace
 (s převodovkou)

Výkonová stanice pro diagnostiku a tuning motocyklů

  • Stanici může obsluhovat pouze osoba proškolená
    - viz Bezpečnostní pokyny (pdf)
  • Simulaci zatížení motoru jako za jízdy na silnici - Převod 1
  • Simulaci dvojitého zatížení pro komfortní tuning motoru (VE mapy) - Převod 2
  • Měření výkonových charakteristik motoru - Převod 1
  • Rychlé měření VE map při tuningu motoru
  • Diagnostiku motoru pod zatížením
  • Využití zabudovaného ventilátoru k chlazení motoru
  • Vestavěná ochrana zadní pneumatiky
 Výkonová stanice pro diagnostiku a tuning motocyklů
  Výkonová stanice pro diagnostiku a tuning motocyklů

SPB je určena pro motocyklové dílny, které se zabývají opravami, údržbou, diagnostikou motocyklů a zejména tuningem motorů. SPB umí mimo měřících funkcí, simulovat zatížení odpovídající jízdě na silnici a to jak v ustálených, tak dynamických režimech. Základem je použitý hmotný válec, kde jeho moment setrvačnosti simuluje hmotnost motocyklu a řidiče a ventilátor (spřažený s válcem), který simuluje odpor vzduchu při jízdě.

SPB je možno s výhodou využít k tuningu motorů Harley-Davidson pomocí tuningových nástrojů z rodiny DIAG4BIKE.

DIAG4POWER je nový měřící program pro PC, který řídí měření na SMART POWER BENCH

 

Technické parametry SPB 2

  • Hmotnost: 550 kg
  • Rozměry: 2,8m x 0,5m x 1m (Š x V x H)
  • Průměr válce: 450 mm
  • Hmotný moment setrvačnosti soustavy: ~12 kgm2 (viz štítek na SPB) - Převod 1
  • Rozsah měření výkonu motoru: 10 – 250 kW
    Zátěžový příkon ventilátoru je reprezentovaný zejména zátěžovým vestavěným ventilátorem a je závislý na zařazeném převodovém stupni na stanici (následující údaje jsou orientační):
    Převod 1
    o 10 kW při 100 km/h (60 MPH)
    o 30 kW při 150 km/h (90 MPH)
    o 70 kW při 200 km/h (120 MPH)
    Převod 2
    o 10 kW při 50 km/h (30 MPH)
    o 30 kW při 75 km/h (45 MPH)
    o 70 kW při 100 km/h (60 MPH)
  • Maximální rychlost jízdy (obvodová rychlost válce):
    o Převod 1: 250 km/h, 150 MPH
    o Převod 2: 100 km/h, 63 MPH
  • Připojení k PC: RS 232 nebo USB
  • Požadovaný operační systém PC: XP, W7, W8
  • Napájení stanice: 230V AC nebo 12V DC s příkonem 24 W. Napájení může být tedy zajištěno i z vozidlového akumulátoru 12V
  • Pracovní rozsah teplot okolí stanice: +10 až +40 °C
  • Chlazení zadní pneumatiky: Vestavěným ventilátorem je automatické
  • Měření teploty zadní pneumatiky: IR měření
  • Dálkové ovládání: IR (infra červené)
  • Měření barometrického tlaku: 870 až 1100 hPa (přepočteno na hladinu moře)

 

Další přednosti SPB 2

  • Jednoduchá instalace bez nutnosti kotvení
  • Jednoduchá obsluh a údržba
  • Příznivá cena
  • Výroba – Česká Republika

 

Standardní příslušenství

Měření teploty motoru 0°C až 200°C

bezkontaktní infračervený teploměr
Měření teploty motoru
AT132 4012 - Měření teploty motoru

Měření teploty nasávaného vzduchu -9°C až 70°C
Měření teploty nasávaného vzduchu
AT132 4017 - Měření teploty nasávaného vzduchu

Měření teploty pneumatiky 0°C až 200°C

bezkontaktní infračervený teploměr
Měření teploty pneumatiky
AT157 4013 - Měření teploty pneumatiky

Bezdrátové dálkové ovládání infračervené ovládání
Bezdrátové dálkové ovládání
AT157 4006 - Bezdrátové dálkové ovládání

 

Volitelné příslušenství

Přídavný chladicí ventilátor Tento výkonný Axiální ventilátor je užitečné zařízení pro dodatečné chlazení motoru během používání na SPB. Ventilátor je vybaven dvěma výkonovými stupni.
Lze přepínat mezi: Stupeň 1, Stupeň 2 a Auto.
Stupeň auto je určen pro měření VE map. SPB automaticky ovládá výkon ventilátoru v závislosti na teplotě motoru motocyklu.

Stupeň 1:
Příkon 0.5 kW, průtok vzduchu 4 700 m3/h, rychlost vzduchu 26 km/h
Stupeň 2:
Příkon 2 kW, průtok vzduchu 11 000 m3/h, rychlost vzduchu 60 km/h
Přídavný chladicí ventilátor
AT131 4002 - Přídavný chladicí ventilátor

Odsav výfukových plynů Tento výkonný Radiální ventilátor je navržen pro odsav výfukových plynů během výkonových testů a tuningového měření. Ventilátor je vybaven adaptéry pro motocykly s jedním nebo dvěma výfuky. Výstup ventilátoru je připojen na hadici o průměru 305 mm a s délkou 3m.

Příkon 3 kW, průtok vzduchu 6000 m3/h.
Odsav výfukových plynů
AT131 4001 - Odsav výfukových plynů
Adaptér pro jednostranné výfuky – průměr 250 mm Adaptér pro oboustranné výfuky – průměr 2x200 mm
a) Adaptér pro jednostranné výfuky – průměr 250 mm b) Adaptér pro oboustranné výfuky – průměr 2x200 mm
Jho (adaptér k upínacímu popruhu)  
c) Jho (adaptér k upínacímu popruhu)  

Omezovač škrtící klapky Omezovač škrtící klapky je užitečné příslušenství, které umožňuje konstantní nastavení polohy škrtící klapky během akcelerace nebo decelerace.
Omezovač škrtící klapky
AT531 4097 - Omezovač škrtící klapky

Instalační sada Lambda
Instalační sada Lambda Připojení k AFR Tuning Monitoru
AT106 4020 - Instalační sada Lambda Připojení k AFR Tuning Monitoru

Tato sada Vám umožní montáž širokopásmových lambda sond na jakýkoliv typ výfuku !

  1. 1. Závit pro lambda sondu ve výfuku je M18 x 1,5
    1. 1.1 Přímá instalace (dostatek prostoru pro montáž širokopásmové lambda sondy)
    2. 1.2 Radiální instalace (nedostatek prostoru pro montáž širokopásmové lambda sondy)
    3. 1.3*) Podélná instalace (nedostatek prostoru pro montáž širokopásmové lambda sondy)
  2. 2. Závit pro lambda sondu ve výfuku je M12 x 1,25
    1. 2.1 Přímá radiální instalace
    2. 2.2 Radiální instalace
    3. 2.3 Podélná instalace
  3. 3. Výfuk není vybaven žádným závitem **)
    1. Pouze podélná instalace
Ukázka 1.1.3) Podélná instalace (nedostatek prostoru pro montáž širokopásmové lambda) *) Ukázka 1.1.3 - Podélná instalace
   
Test čerpadla
Ukázka instalace Lambda sonda Před měřením otestovat čerpadlo
Ukázka instalace Lambda sonda Před měřením otestovat čerpadlo 

Adaptér pro otevřený výfuk **) Adaptér pro otevřený výfuk nahrazuje dodatečnou montáž lambda sondy
Adaptér pro otevřený výfuk
AT106 4037 - Adaptér pro otevřený výfuk

Instalační sada Lambda Mini
Instalační sada Lambda MINI Instalační sada Lambda Mini
AT106 4064 - Instalační sada Lambda MINI  

 

Smart Power Bench - Simulace zatížení motoru jako za jízdy na silnici  
Simulace zatížení motoru jako za jízdy na silnici  
DIAG4TUNE - ukázka z programu měření výkonových charakteristik motoru
DIAG4TUNE - ukázka z programu Měření výkonových charakteristik motoru
VE měření VE měření
VE měření VE měření

 

Smart power bench - Prospekt

Otevřít prospekt
Otevřít prospekt
Odkaz se otevře v novém okně Smart power bench 2
Otevřít prospekt
(dvě stránky)
   
  29.8.2016 (2.4 MB, pdf)
   

 

Smart power bench - Návod na obsluhu

Přejít na stránku: Návody na obsluhu
Přejít na stránku: Návody na obsluhu
  viz sekce Návod na obsluhu
Přejít na stránku: Návody na obsluhu
   
   
   

 

Bezpečnostní pokyny - Návod na obsluhu

Přejít na stránku: Návody na obsluhu
Přejít na stránku: Návody na obsluhu
  viz sekce Návody na obsluhu
Přejít na stránku: Návody na obsluhu
   
   
   

 

Instalační sada Lambda - návod na obsluhu

Přejít na stránku: Návody na obsluhu
Přejít na stránku: Návody na obsluhu
  viz sekce Návody na obsluhu
Přejít na stránku: Návody na obsluhu
  Tato sada umožňuje instalovat dvě širokopásmové lambda sondy na jakékoli výfukové potrubí!
 
   

 

Instalační sada Lambda Mini - návod na obsluhu

Přejít na stránku: Návody na obsluhu
Přejít na stránku: Návody na obsluhu
  viz sekce Návody na obsluhu
Přejít na stránku: Návody na obsluhu
  Tato sada umožňuje instalovat dvě širokopásmové lambda sondy na jakékoli výfukové potrubí!